سئو برای Rich Snippets

ریچ اسنیپت Rich Snippet چیست؟ چه اهمیتی در سئوی سایت دارد؟ مه ویژن

بلکه با توجه به موضوع اصلی سایت خود و نیاز کاربران فقط آنچه ضرورت دارد و به نظر می‌رسد می‌تواند به جلب بیشتر کاربر و بهتر دیده شدن سایت کمک کند را بنویسید. ریچ اسنیپت‌ها زمانی که شما از استانداردهای اسکیما استفاده می‌کنید در نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. استفاده از اسکیما و نمایش ریچ اسنیپت در نتایج گوگل باعث خواهد شد که کاربران بیشتری بر روی سایت شما کلیک کنند. در دنیای تنوع بی‌پایان نتایج جستجو، ریچ اسنیپت‌ها به‌عنوان ابزاری مهم برای بهبود تجربه کاربری و ارائه اطلاعات دقیق و جذاب در نتایج گوگل محسوب می‌شوند. انواع مختلفی از ریچ اسنیپت‌ها وجود دارند که بسته به نوع محتوا و جستجوهای کاربران، نمایش داده می‌شوند.

کاربر می‌تواند دستور پخت غذای مورد علاقه‌اش را بدون خروج از صفحه نتایج جست‌وجو تبلیغات در گوگل ببیند. شما نیز می‌توانید با استفاده از اطلاعات Schema.org/Recipe دستورالعمل‌های خود را در Rich Results بگذارید. در این Rich Results می‌توانید اطلاعاتی شامل قیمت، موجودی، امتیاز کاربران و عکس محصول را ببینید. معمولا محصولات Ebay، آمازون و سایت‌های این چنینی، از این ویژگی استفاده می‌کنند. برای نشان دادن محصولات خود، می‌توانید با Schema.org/Product آن‌ها را نشانه‌گذاری و لیست کنید. به این گونه از اسنیپت‌ها که اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد، ریچ اسنیپت گفته می‌شود.

در این مطلب از وینت سئو انواع ریچ اسنیپت را معرفی کرده و مزایای ریچ اسنیپت را توضیح می‌دهیم. سپس نمونه‌های رایج ریچ اسنیپت را مرور خواهیم کرد تا هرچه بیشتر با این ابزار کاربردی در گوگل آشنا شوید. Schema.org رایج‌ترین واژگان برای داده‌های ساختاریافته است و مجموعه گسترده‌ای از طرح‌های مختلف برای انواع محتوا ارائه می‌دهد (مثل دستور پخت، رویداد، محصول). وقتی نوبت به Schema می‌رسد، اکثر سایت‌ها از نشانه‌گذاری استاندارد Schema.org استفاده می‌کنند. چون Schema توسط همه موتورهای جستجوی اصلی (گوگل، بینگ، یاهو و…) پشتیبانی می‌شود و تنظیمات آن بسیار آسان است. حالا که اهمیت این اسنیپت‌های شگفت انگیز در سئوی سایت به خوبی برایتان روشن شد، مطمئناً مشتاق هستید با نحوه اضافه کردن آنها به سایت آشنا شوید.

مستندات توسعه‌دهندگان وب گوگل اطلاعات بیشتری داره که می‌تونی ازش استفاده کنی تا بفهمی بسته به نقاط بهینه‌سازیت چی کار باید بکنی. بعضی‌ها اصطلاحات “ریچ ریزالتز (Rich Results)” و “ریچ اسنیپت” رو به جای هم استفاده می‌کنن. یه زمانی، گوگل فقط ۱۰ تا لینک آبی ساده نشون می‌داد که بهینه‌سازیشون خیلی راحت بود. از ابزارهای مانند Rich Results Test گوگل یا Schema Markup Validator استفاده کنید تا مطمئن شوید که داده‌ها به درستی اعمال شده‌اند و اسنیپت به درستی نمایش داده می‌شود. جزئیاتی مانند زمان پخت، مواد لازم، کالری و امتیازات را برای دستور پخت‌ها نشان می‌دهد.

در ادامه این مطلب از وب سایت مشاوران بازاریابی اینترنتی جَم قصد داریم شما را با مقهوم اینکه ریچ اسنیپت چیست آشنا کنیم. یکی دیگه از طریق Ahrefs هست، که یه راهنما ارائه می‌ده که نشون می‌ده چطور می‌تونی از فیلتر ویژگی‌های SERP استفاده کنی تا افزایش (و کاهش) عملکرد خاص رو برای انواع مشخصی از اسنیپت‌های SERP ردیابی کنی. می‌تونی یا از داده‌های ساختاریافته HTML استاندارد استفاده کنی، یا از داده‌های ساختاریافته JSON-LD. حتی داده‌های ساختاریافته Schema.org برای وکلا هم تو این واژگان موجوده. این نشانه‌گذاری برای محصولات خاص نشون داده می‌شه – و شامل ویژگی‌هایی مثل قیمت، موجود بودن و امتیاز نظرات می‌شه.

در صفحه اول گوگل، همیشه مفیدترین و مرتبط‌ترین لینک‌ها نمایش داده می‌شوند. این نوع rich snippets به کاربران کمک می‌کند تا بدون نیاز به ورود به سایت، نظرات دیگر کاربران را مشاهده کرده و تصمیم‌گیری راحت‌تری داشته باشند. وجود نظرات مثبت و رتبه‌های بالا می‌تواند احتمال کلیک کاربران روی لینک سایت شما را افزایش دهد. این مقاله به شما مفاهیم اساسی rich snippets را آموزش می‌دهد و روش‌های پیاده‌سازی آن را بر روی وب‌سایت‌ها موردبررسی قرار می‌دهد. اگر به دنبال بهبود سئو وب‌سایت خود و بهره‌وری بیشتر از نتایج جستجو هستید، این مقاله را حتماً بخوانید.

چون انواع ریچ اسنیپت‌ها در کوتاه‌ترین زمان، به نیاز کاربران پاسخ می‌دهند و این دقیقاً همان چیزی است که گوگل همیشه به دنبال آن بوده و هست. همه سایت‌ها این شانس را ندارند که به شکل Rich Snippet نمایش داده شوند، این مزیت فقط برای سایت‌هایی در نظر گرفته شده که با انواع خاصی از اطلاعات غنی شده باشند. با توجه به اینکه ریچ اسنیپت‌ها از نظر ظاهری جذابیت بیشتری دارند، کاربر را به کلیک و تعامل بیشتر ترغیب می‌کنند. این یعنی یک فضای کاملاً اختصاصی برای سایت ما در صفحه SERP که هر کاربری با اولین نگاه متوجه تفاوت آن با سایر لینک‌ها می‌شود و به ‌صورت خودکار کلیک‌های بیشتری را دریافت می‌کند. همچنین با جستجوی نام فیلم می‌توانید لینک صفحاتی را در فهرست نتایج جستجو مشاهده کنید که اطلاعاتی مثل نام کارگردان، بودجه فیلم و نویسنده را در اختیار شما قرار می‌دهد که این نیز جزو ریچ اسنیپت‌ها شناخته می‌شود. ریچ اسنیپت‌ ها به طور خاص با تکنولوژی‌هایی مانند جستجوی صوتی و صفحات موبایل سازگار هستند.

دقت کنید که این مرحله برای کسانی است که از وردپرس استفاده می کنند چون وردپرس این کار را توسط افزونه انجام می دهد. اگر قبلاً از افزونه‌ای مانند Rank Math استفاده می‌کنید، می‌توانید از راهنمای آن برای تولید و سفارشی کردن طرحواره خود استفاده کنید. خلاصه این پستچرا Rich Snippet ها مهم اند؟متا دیسکریپشن (متا توضیحات) چیست؟متا... به نظر من، درک مطالب Google برای کسایی که برنامه نویس حرفه ای نیستن خیلی آسون تره. وقتی صحبت از Structure Data میشه، بیشتر وبسایت ها از Schema.org استفاده میکنن.

مثلاً در تصویر زیر اطلاعات مربوط به زمان و مکان برگزاری کنسرت‌های گروه One direction را مشاهده می‌کنید. از این ابزار استفاده کن تا هر آیتم نامعتبری که بهت نشون می‌ده رو درست کنی. حالا روی دکمه تگ کلیک کن تا صفحت رو تو ابزار Rich Results گوگل تست کنی. وقتی کارت تموم شد، روی دکمه قرمز "Create HTML" که بالای صفحه سمت راست هست کلیک کن. حالا باید عناصری مثل اسم، قیمت و تصویر محصول رو تو صفحت انتخاب (یا هایلایت) کنی. اگه مشکلی پیدا شد، روی لینک "Why and how to fix it" کلیک کن تا ببینی چطور می‌تونی اون رو برطرف کنی.

در خدمات سئو، پیاده‌سازی صحیح ریچ اسنیپت‌ ها می‌تواند به شما کمک کند تا از رقبا متمایز شوید و نرخ کلیک سایت خود را به طور قابل توجهی بهبود بخشید. قبل از اینکه به جزئیات نحوه پیاده‌سازی rich snippets بپردازیم، ابتدا باید بدانید اسنیپت چیست. ریچ اسنیپت ها نحوه نمایش سایت شمارا در نتایج جستجو تغییر می دهند و باعث افزایش نرخ کلیک می شوند. با شناختن این انواع مختلف ریچ اسنیپت‌ها، می‌توانید به بهترین شکل از این ابزار قدرتمند برای بهبود نتایج جستجو و تجربه کاربری استفاده کنید. یکی از این تکنیک‌ها، استفاده از Rich snippets یا بریده‌های غنی است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با نگاهی سریع‌تر و دقیق‌تر به نتایج جستجو دست پیدا کنند. ریچ اسنیپت‌ها، اطلاعات اضافی مانند نظرات، امتیازات، تصاویر و داده‌های دیگر را به‌صورت خلاصه و منظم در کنار نتایج جستجو نشان می‌دهند.

شاید ده ها نوع ریچ اسنیپت وجود داشته باشد اما خیلی از آنها (مانند اطلاعات پرواز یا کتاب ها) فقط برای نوع خاصی از سایت ها قابل استفاده هستند. با تگ‌منیجر خیلی سریع می‌توانید FAQها را به صفحات مختلف‌تان اضافه کنید و رتبه و نرخ کلیک صفحات‌تان را در نتایج جستجو بالا ببرید. در این ویدیو علی به شما آموزش می‌دهد چطور با تگ منیجر، انواع مختلف rich snippet را اجرا کنید. اما گوگل در سال‌های اخیر این مشکل را با ویژگی‌های اضافی که به صفحه نتایج جست‌وجو (SERP) اضافه کرده، حل کرده است. این ویژگی به کاربر کمک کرد تا در سریع‌ترین زمان و در یک نگاه به پاسخ خود برسد.

البته، برای یادگیری بهتر لازم است مقاله «استراکچر دیتا چیست» را مطالعه کنید. گاهی اوقات گوگل پای خود را فراتر می‌گذارد و نتایج جست‌وجوی ویدیویی را هم به کاربر نشان می‌دهد. به این موارد Rich Results می‌گویند که برخی بازاریابان دیجیتالی از ان بسیار سود می‌برند و سایت خود را مجهز به اطلاعاتی برای این قسمت‌ها می‌کنند. قطعه‌های برجسته گوگل (featured snippets) پاسخ‌های فوری نسبت به کوئری جست‌وجو شده را ارائه می‌دهند. برای مثال قسمت نقشه، مکانی فیزیکی مانند فروشگاه یا رستوران را به کاربر نشان می‌دهد و آن‌ها می‌توانند با استفاده از آدرس در نقشه راه خود را پیدا کنند. تبلیغات Google Shopping تمام اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری در مورد خرید را ارائه می‌دهد.

در نتیجه آن نرخ تبدیل سایت و ترافیک بیشتری برای سایت بوجود آمده و در سئو سایت تاثیر خواهد داشت. برای سئو محلی، می‌تونی انتظار مزایای قابل توجهی از استفاده از نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته داشته باشی. زمینه‌های فروشگاهی یا هر کسی که محصولات خاصی داره می‌تونه از استفاده از داده‌های ساختاریافته به این شکل سود ببره. انواع دیگه ریچ ریزالتز یه ویژگی کاملاً جدید به صفحه نتایج جستجو اضافه می‌کنن، مثل کاروسل‌های دستور غذایی یا فیلم، باکس‌های آگهی شغلی، کاروسل‌های آموزشی و غیره. اما بار دیگر اکیداً توصیه می‌کنیم که با مراجعه به Google Search Central دانش خود در زمینه دیتای ساختار بندی شده را افزایش دهید.

علاوه بر این، مارتین اسپلیت اخیراً توضیح داده که فقط چون الان از داده‌های ساختاریافته استفاده نمی‌کنن، به این معنی نیست که در آینده ازش استفاده نکنن. مانند هر اقدام دیگری که در زمینه سئو انجام می‌دهید، زیر نظر گرفتن و مانیتور کردن نتایج بخش مهمی از فرایند کار است. یک استراتژی اصولی و سالم باید به شکل مداوم نتایج را پیگیری کند، از آنها یاد بگیرد و بر اساس آنها نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و آنها را بهبود دهد. برنامه ریزی برای تولید محتوا یک بخش مهم از کار کارشناسان سئو و بازاریابی دیجیتال است. چرا که محتوا منبع اصلی برای تعامل بین یک برند و لید‌های آن محسوب می‌شود؛ اما علاوه بر آن، محتوا از نظر فنی نیز ارزش قابل توجهی دارد. همانطور که می‌بینید، به کمک این نوع اسنیپت، آدرس دقیق هر صفحه از سایت تان به کاربر نمایش داده می‌شود.

حتما این کار را انجام دهید زیرا JSON-LD نوع ترجیح داده شده structured data توسط گوگل است. خب، ما امروز در میزفا توضیح روشنی در این باره به شما خواهیم داد و یکبار برای همیشه، سوال ریچ اسنیپت چیست را کامل و شفاف پاسخ خواهیم داد. پس باید عناصری مثل اسم محصول، قیمت، تصویر، برند و لوگو رو بهش اضافه کنیم. و خب، وقتی گوگل بهتر صفحت رو بفهمه، شاید رتبه‌بندی بهتری بهت بده و توی جستجوهای مرتبط‌تری نمایش داده بشی. در صورتی می‌خواهید با انواع کال تو اکشن بیشتر آشنا شوید یا استفاده آن در سایت را بدانید توصیه می‌کنیم به مقالات مرواهاست مراجعه کرده و اطلاعات کاملتری کسب نمایید. با ابزار Schema Markup Validator نیز شما امکان تست سایر Structured Dataهایی را که گوگل آن‌ها را ساپورت نمی‌کند خواهید داشت.

اگر این دلایل برای شما کافی نیست، بهتر است خودتان کمی در گوگل جستجو کنید و نتایج را مقایسه کنید. به گوگل کمک می‌کند تا اطلاعات کلیدی مربوط به یک سازمان (مانند یک کسب و کار)، از جمله آدرس، لوگو و اطلاعات تماس را درک کند. به این ترتیب، می‌توانید از Markup Structured استفاده کنید که به طور خاص برای دریافت آن نوع Rich Snippet در SERP ها طراحی شده است. ده‌ها نوع ریچ اسنیپت می‌توانید در آنجا بیابید، اما تعداد کمی از آن‌ها (مانند اطلاعات پرواز و کتاب) فقط مربوط به نوع بسیار مشخصی از سایت است. به نظر می‌رسد کارشناسان سئو فکر می‌کنند همه دقیقاً می‌دانند ریچ اسنیپت چیست. حالا که داده‌های ساختاریافتت رو اضافه کردی، باید مطمئن بشی که همه‌چیز درست تنظیم شده.

این اطلاعات را به شکل عمیق بررسی کنید و ببینید که کدام یک از ترفندهای شما مفید واقع شده‌اند و چرا. از دانش به دست آمده، برای ویرایش محتواهای موجود و ساخت محتواهای جدید استفاده کنید. اگر این فرایند به یک روتین در کمپین سئو شما تبدیل شود، با گذشت زمان نتایج قوی‌تر و سریع‌تری را دریافت خواهید کرد. هر موفقیت جدیدی که در SERP کسب می‌کنید یک کانال جدید و مهم برای به دست آوردن لید های بیشتر است. یا آن که در کمپین محتوایی خود یک استراتژی جدید تعریف کنید که هدف آن صرفاً دریافت ریچ اسنیپت باشد.

سلام چطور می تونم پادکست در گوگل (serp) قرار دهم ؟ ایا باید صوت ها را در گوگل پادکست قرار بدهم یا در سایت ؟در مورد قرار دادن صوت در گوگل پادکست راهنمایی نمایید. با سرچ عبارت «سئو»، می‌توانید لیستی از تعاریف سئو را با قابلیت اسکرول را مشاهده کنید. در کادر دوم سمت چپ کلیک کنید تا باز شود و JSON-LD را به جای microdata انتخاب کنید. سعی کردیم در بالا انواع پلاگین ستاره دار کردن پست در وردپرس را به شما معرفی کنیم. اگر هم به دنبال اطلاع از رتبه سایت خود هستید می توانید به صفحه مربوطه در جت سئو مراجعه کنید.

به همین دلیل است که در پاسخ به سؤال ریچ اسنیپت چیست؟ می‌گویند ریچ اسنیپت حاصل پیوند محتوای خوب با ساختار خوب است. برای به دست آوردن ریچ اسنیپت، باید بلاگ پست، مقالات و یا حتی صفحه محصولات را با یک هدف مشخص طراحی و تولید کنید. اسکیما معمولاً به‌صورت دستی توسط وبمسترها ایجاد می‌شود، البته ابزارهایی هم برای تولید آن‌ها وجود دارد. به‌هرحال برای تولید آن‌ها باید تکه کدهای اسکیما را در قسمت کدهای صفحه سایت خود قرار دهید. در این صورت خزنده‌های گوگل هنگام مراجعه به صفحات سایت شما، اطلاعات کدهای اسکیما را دریافت کرده و موضوع آن را بهتر تشخیص می‌دهند.

پس از تولید کدهای استراکچر دیتا، باید مطمئن شوید که کد به درستی نوشتـه شـده است. اگر از افزونه‌ها یا CMS استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Google Search Console، کد را بررسی کنید. اگر کد به درستی پیاده‌سازی شـده باشد، ابزارهای بررسی به شما یک تیک سبز نشان می‌دهند. کافی است فرم‌های موجود در این ابزارها را پر کنید و در نهایت کد JSON-LD تولید شـده را دریافت کنید. لینک‌سازی، تولید محتوای با کیفیت، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و غیره روش‌هایی هستند که کمتر کسی جرات می‌کند آن‌ها را زیر سوال ببرد.

این اقدام باعث می‌شود موتورهای جستجو محتوای شما را بهتر درک کرده و نتایج جستجو را بهبود بخشند که درنهایت منجر به جذب بیشترین ترافیک وب‌سایت می‌شود. توجه کنید اضافه کردن این ویژگی به سایت الزاما سبب نمی‌شود که گوگل حتما یک featured snippet یا rich snippets برای شما در نظر بگیرد؛ بلکه تنها موجب می‌شود تا شما استحقاق دریافت این ویژگی را داشته باشید. و حتی اگر شما موفق به دریافت هیچکدام از انواع ریچ اسنیپت نشدید، با استفاده از نشانه گذاری اسکیما این امکان را خواهید داشت تا به صورت دقیق به گوگل نشان دهید که صفحه شما درمورد چه موضوعی است. و در نتیجه آن گوگل بر این اساس رتبه بندی خوبی را برای صفحات شما درنظر خواهد گرفت. پس از اعمال داده‌های ساختاریافته، عملکرد صفحات خود را با استفاده از کنسول جستجوی گوگل (Google Search Console) پیگیری کنید تا ببینید آیا ریچ اسنیپت‌ها در نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند یا خیر.

برای فعال‌سازی ریچ اسنیپت در سایت خود، باید از داده‌های ساختار یافته مانند Schema Markup استفاده کنید. این داده‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای سایت شما را بهتر درک کرده و به شکل ریچ اسنیپت‌ها در نتایج جستجو نمایش دهند. انواع مختلفی از محتواها می‌توانند ریچ اسنیپت داشته باشند، مانند دستور پخت‌ها، محصولات، نظرات کاربران، رویدادها و آموزش‌ها. اگر محتوای شما شامل این موارد باشد و از داده‌های ساختار یافته استفاده کنید، احتمال نمایش ریچ اسنیپت‌ها برای سایت شما در نتایج جستجو بیشتر می‌شود. بنابراین، ریچ اسنیپت‌ها به‌عنوان عناصری که توجه کاربران را جلب می‌کنند، از اهمیت بالایی برخوردارند.

از طرف دیگر، اسکیما یک استاندارد برای توصیف داده‌های ساختاریافته است که موتورهای جستجو از آن‌ها برای درک بهتر محتوای صفحات استفاده می‌کنند. ریچ اسنیپت گوگل (rich snippets) اطلاعات و داده‌های نشانه‌گذاری شده سایت‌ها است که برای برخی نتایج جستجو توسط گوگل نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید در طراحی سایت خود این داده‌ها را به کد HTML سایتتان اضافه کنید. این ویژگی به کاربران در درک راحت‌تر محتوای سایت و دریافت بهتر اطلاعات موردنظرشان از موتورهای جستجو کمک می‌کند. ریچ اسنیپت‌ها (Rich Snippets) یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد برای سئو داخلی هستند.

البته فراموش نکنید که آنها بخشی از پازل بزرگ داده‌های ساختار یافته هستند. یکی دیگر از ریچ اسنیپت‌های کاربردی و محبوب دنیای وب، سؤالات متداول یا FAQ است. کاربران عاشق بخش سؤالات متداول هستند، چون در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آنها می‌فهماند که از محتوای کدام سایت می‌توانند بهترین نتیجه را بگیرند. از سوی دیگر سایت‌هایی که از نشانه گذاری FAQ استفاده می‌کنند، بیش از سایر سایت‌ها در معرض دید کاربران قرار می‌گیرند و معمولاً کلیک‌های بیشتری هم دریافت می‌کنند. استراکچر دیتاها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و بتوانند آن را به شکل ریچ اسنیپت در نتایج نمایش دهند. برای مثال، اگر شما یک دستور پخت در سایت خود دارید، با استفاده از داده‌های ساختار یافته، به موتور جستجو می‌گویید که مدت زمان آماده‌سازی، مواد لازم و مراحل پخت چیست.

یکی از مهم‌ترین موارد استفاده از ریچ اسنیپت ها برای فروش محصولات در فروشگاه های آنلاین است. فروشگاه‌های آنلاینی که یک محصول را از چند فروشنده مختلف نمایش می‌دهند می‌توانند محدودۀ قیمت محصول را بر اساس نزولی و صعودی ترتیب‌بندی کنند. بله، هر سایتی که داده‌های ساختاریافته مناسب رو اضافه کنه، می‌تونه Rich Snippets داشته باشه، اما گوگل تضمینی نمی‌ده که حتماً نمایش داده بشن. مستقیماً نه، اما به‌صورت غیرمستقیم با افزایش نرخ کلیک (CTR) و جلب توجه بیشتر می‌تونه به بهبود رتبه کمک کنه. این کار ابزار Rich Results گوگل رو باز می‌کنه و به‌ صورت خودکار شروع به تست کردن صفحت برای مشکلات داده‌های ساختاریافته می‌کنه. اینجا گزارشی باز می‌شه که بهت نشون می‌ده چه صفحاتی مارک‌آپ دارن و چند صفحه با داده‌های ساختاریافته نامعتبر وجود داره.

بهینه‌سازی سایت برای ریچ اسنیپت‌ ها می‌تواند به افزایش دیده شدن، بهبود نرخ کلیک و جذب ترافیک ارگانیک کمک کند. با پیاده‌سازی صحیح داده‌های ساختار یافته و استفاده از ابزارهای گوگل برای بررسی عملکرد، می‌توانید شانس خود را برای نمایش در نتایج جستجو بهبود دهید. این نوع اسنیپت‌ها برای وب‌سایت‌هایی که رویدادهایی نظیر کنسرت‌ها، همایش‌ها و نمایشگاه‌ها برگزار می‌کنند، کاربرد دارند. Rich snippet رویداد، اطلاعاتی مانند تاریخ، زمان و محل برگزاری رویداد را در نتایج جستجو نمایش می‌دهد. این اطلاعات به کاربران کمک می‌کند تا به سرعت جزئیات مهم رویداد را مشاهده کنند و در صورت علاقه‌مندی، بلیت یا اطلاعات بیشتری را از سایت دریافت کنند. استفاده از اسنیپت‌های ساختاریافته نه‌تنها به بهبود تجربه کاربری کمک می‌کند، بلکه به بهبود سئو وب‌سایت شما نیز یاری می‌رساند.

در پایان، اگر درباره ریچ اسنیپت‌ها سؤالی دارید یا تجربه جالبی که می‌تواند برای بقیه همراهان ما و دوستان سئویی شما مفید باشد، خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. زمانی که یک کسب و کار به ‌طور مداوم به‌ عنوان یک سایت مفید و محتوای کاربردی، برای پاسخ به سؤالات کاربران معرفی می‌شود، به مرور به ‌عنوان برندی که مشتریان می‌توانند به آن اعتماد کنند، شناخته می‌شود. اگر این تصویر ثابت بماند و محتوای سایت ما بیشتر و بهتر در بین نتایج دیگر نمایش داده شود، این چرخه جذاب ادامه دار خواهد بود. بسته به سایت شما و محتوایی که ارائه می کنید، انواع مختلفی از ریچ اسنیپت وجود دارد اما متداول ترین موارد شامل نقد و بررسی، دستور العمل ها و رویدادها است. دستورالعمل پخت غذا و اطلاعات کاربردی مانند میزان چربی، قند، نمک و… در این Rich Results می‌آید.

نه به این دلیل که موقعیت شما در موتور جستجو تغییر کرده است بلکه فقط به این دلیل است که تعداد بیشتری از افراد روی نتیجه شما کلیک می‌کنند. اگه سایتت درباره فیلم‌ها و سریال‌هاست، Movie Snippet خیلی به دردت می‌خوره. این نوع اسنیپت اطلاعاتی مثل تاریخ انتشار، مدت زمان فیلم، ژانر و امتیاز رو نمایش می‌ده. با این ویژگی می‌تونی اطلاعات فیلم‌ها رو به‌ صورت خلاصه تو نتایج جستجوی گوگل نمایش بدی و توجه بیشتری رو جلب کنی. Rich Snippets، قسمت و بخشی از اطلاعات است که گوگل برای برخی از نتایج جستجو نمایش می‌دهد. این اطلاعات اضافی معمولاً شامل جزئیات مفیدی مانند مواد لازم برای آماده‌سازی یک غذا، زمان موردنیاز برای انجام یک فعالیت (مانند مطالعه یک مقاله)، مقدار کالری و سایر اطلاعات مرتبط است.

شاید تصور کنید ریچ اسنیپت‌ها شبیه به هم هستند یا تعداد آنها محدود است، ولی در واقع این طور نیست. چون ریچ اسنیپت‌ها با توجه به نوع محتوایی که به آن اشاره می‌کنند، متفاوت هستند. برای اینکه شناخت بهتری از ریچ اسنیپت‌ها پیدا کنیم، بیایید با هم نگاهی به چند نمونه از متداول‌ترین اسنیپت‌های با هدف خاص و نحوه نمایش آنها در SERP بیندازیم. ریچ اسنیپت NewsArticle به گوگل کمک می‌کند پست های خبری را در قالب چرخ و فلک در بخش «Top stories» در نتایج جستجو نمایش دهد. گوگل از انواع مختلفی از Rich Snippets در نتایج جستجوی خود پشتیبانی می کند.

به منظور آشنایی بیشتر با مهم ترین الگوریتم ها و نکات کلیدی آن‌ها روی لینک داده شده کلیک کنید. گوگل در اسناد خود به روشنی این موضوع را بیان کرده است که هیچ تضمینی برای ریچ اسنیپت سایت شما وجود ندارد. افزونه Schema & Structured Data for WP & AMP امکان پیکربندی 16 نوع طرح مختلف را به شما می‌دهد. بدین منظور اولین گام انتخاب نوع ریچ اسنیپت است که تصمیم به فعالسازی آن دارید. فیلم‌ها، کتاب‌ها، عکس‌ها، موسیقی‌ها، سریال‌ها و دستورالعمل‌های آشپزی نمونه‌ کارهای خلاقانه به شمار می‌روند. برای نمونه در زیر مثالی از نشانه گذاری HTML برای یک کتاب آورده شده است.

برای این کار باید قبل از هر چیز با مفهوم داده‌های ساختار یافته یا Structure data آشنا باشید. تگ عنوان اولین بخش از سایت شما است که کاربر آن را در نتایج جستجو می بیند. بر اساس تگ عنوان و متا توضیحات کاربران در صفحه گوگل تصمیم می گیرند که روی کدام نتیجه کلیک کنند. ریچ اسنیپت (قطعات غنی یا نتایج غنی) نتایج جستجوی معمولی گوگل با نمایش داده های اضافی هستند. این داده های اضافی معمولاً از داده های ساختار یافته موجود در HTML صفحه استخراج می شوند. برای مثال اگر فیلم انگل را جست‌وجو کنید امتیازهای آن در سایت‌های معتبر فیلم مانند IMDB، متاکرتیک و راتن توماتوز نشان داده می‌شود و در زیر آن نقدهایی است که کاربران گوگل یا منتقدان بزرگ منتشر کرده‌اند.

ریچ اسنیپت (Rich Snippet) چیست و چه تاثیری در سئو دارد؟ یک ابزار کاربری گوگل است که اطلاعات کلیدی را در خصوص محتوای صفحه به کاربر ارائه می‌دهد. در این مطلب ریچ اسنیپت‌ها را به طور کامل معرفی کرده و نحوه ایجاد آنها را در سایت را توضیح می‌دهیم. با افزایش محبوبیت جستجوی صوتی، ریچ اسنیپت‌ها به بهینه‌سازی محتوا برای این نوع جستجو کمک می‌کنند. موتورهای جستجو معمولاً از ریچ اسنیپت‌ها برای پاسخ‌دهی به سوالات صوتی استفاده می‌کنند. اگر سایت شما وردپرسی نیست و نمی‌توانید از افزونه‌ها برای ایجاد ریچ اسنیپت استفاده کنید، نگران نباشید. ابزار آنلاین schema.org همه‌چیزی که نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد.

در مورد جستجوهای مربوط به رویدادهای مهم، ریچ اسنیپت‌ها اطلاعات مربوط به سال‌های گذشته و آینده را نشان می‌دهند. این اطلاعات شامل جزئیاتی درباره نحوه حضور، مکان برگزاری، برنامه زمانی و حتی لینک‌های اضافی برای خرید بلیط هستند. در نهایت، این ویژگی‌های اضافی نه تنها صفحه نتایج جست‌وجو را زیبا می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا کاربر بسیار سریع به پاسخ خودش برسد. اگر شما بتوانید به این نتایج غنی راه پیدا کنید، می‌توانید CTR و دیده شدن در صفحه نتایج جست‌وجو خود را بالاتر ببرید. گوگل سعی می‌کند، تجربه‎ی خوبی برای کاربرانش بسازد و شما هم باید به این منظور به گوگل کمک کنید. تنها کافیست وارد وب‌سایت شده و نوع ریچ اسنیپت که می‌خواهید داشته باشید را در آن پیدا کنید و سپس با توجه به دستورالعمل‌های آن، برای صفحه خود structured data تهیه کنید و آن را در بین کدهای وب‌سایت خود قرار دهید.

ریچ اسنیپت ها سبب ایجاد ظاهری متفاوت برای سایت شما در نتایج جستجو خواهد شد؛ اما اسکیما یکی از راه‌های کمک به فعالسازی Rich Snippets در سایت است. این افزونه ویجتی در کنار صفحات سایت شما قرار می‌دهد که به ترتیب امتیاز کاربران صفحات را مرتب نموده و نمایش می‌دهد. داده‌های ساختاریافته به گوگل اجازه می‌دن داده‌های واقعی رو کاملاً بفهمه و نمایش بده. این کار زمینه رو اضافه می‌کنه و ویژگی‌هایی رو نشون می‌ده که گوگل عاشقشونه. ریچ اسنیپت مخصوص دستور پخت اطلاعات بیشتری درباره دستور پخت غذاها در صفحه ارائه می‌دهد.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری